Pensioencommunicatie

Goede pensioencommunicatie geeft deelnemers relevante informatie over hun pensioenregeling en stimuleert daarbij deelnemers om tijdig in beweging te komen. Het voedt de deelnemers met de juiste inzichten om actie te ondernemen en het biedt betrouwbare en prettige instrumenten om de noodzakelijke acties uit te voeren. Pensioencommunicatie APS helpt deelnemers met inzicht en overzicht om keuzes binnen de pensioenregeling te maken die passen bij hun wensen voor de oude dag. Daarbij hebben pensioenfondsen en deelnemers profijt van de innovatiekracht vanuit Achmea. Wij doen dit voor ondernemingspensioenfondsen, beroepspensioenfondsen, vrijwillige bedrijfstakpensioenfondsen en het Centraal Beheer APF. 

Wettelijke communicatie 
Samen werken wij aan relevante en effectieve communicatie voor deelnemers van onze pensioenfondsen. Wij werken aan communicatie die hoort bij het administreren van de pensioenregeling en de wettelijke informatieverplichtingen. 

Digitale kanalen dienstverlening
Ons Digitale kanalen team verzorgt de digitale omgevingen voor de deelnemer, werkgever én het pensioenfonds. Wij profileren ons door relevante communicatie via website en portalen aangevuld met persoonlijke klantreiscommunicatie voor de deelnemer. We streven ernaar om het elke dag een beetje beter te doen. We zetten data in om onze communicatiestrategie steeds beter aan te laten sluiten bij de gewenste klantbeleving van onze deelnemers. 

Klantcontact dienstverlening
Ons Klantcontactcenter staat klaar om antwoord te geven op pensioenvragen van onze deelnemers en werkgevers. Wij bieden ondersteuning via telefoon, mail, chat en whatsapp. 
De Klantcontact dienstverlening kent, behalve een uitstekende standaard dienstverlening een grote mate van flexibiliteit waarmee het fonds de dienstverlening op maat kan afnemen. Denk aan ruimere openingstijden of het verhogen van de Klantcontactbezetting in een piekperiode.

Activatie dienstverlening
Onze Activatie dienstverlening is een aanvullende dienst die u in kunt zetten om deelnemers in beweging te brengen. Door onze jarenlange ervaring op het gebied van pensioencommunicatie zijn wij experts in het doorgronden van deelnemersbehoeftes. Hierdoor sluiten we goed aan op wat deelnemers nodig hebben. Want pensioen is voor de meeste mensen pas relevant op specifieke momenten, zoals een wisseling van baan, een scheiding of nadering van pensioendatum. Die momenten kiezen we om deelnemers gericht te activeren.

Meer informatie over Pensioencommunicatie

Heeft u vragen over de dienstverlening van Pensioencommunicatie? 
Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder!
Susanne Nouwens
Tel:
+31 6 50 45 74 32
E-mail: susanne.nouwens@achmea.nl

vrouw laptop